Tien jaar lang waren de leden van Lionsclub Zutphen de drijvende krachten achter het ‘Kleurenpalet van de Achterhoek’. Iedere jaar bezocht het Kleurenpalet in de zomer tien verschillende historische plaatsen in de Achterhoek. Kunstschilders uit heel Nederland -en zelfs regelmatig uit België- schreven zich in om historische doorkijkjes op schilderdoek vast te leggen. Alle schilderijen werden na afloop door een deskundige jury beoordeeld. Aal het einde van het seizoen werd er een jaarlijkse winnaar gekozen. Het Kleurenpalet van de Achterhoek was het grootste kunstschilderevenement van Nederland en had als doel de Achterhoekse cultuur en schoonheid onder de aandacht van een groot publiek te brengen.