31/03/2019

De maand december is voor de Lionsclub Zutphen de inzamelmaand van DE-  koffiepunten. Douwe Egberts zet de punten om in pakken koffie. Deze koffie gaat naar de cliënten van de Voedselbank die actief is in de regio Zutphen. Dit is een landelijke actie van Lions Nederland in samenwerking met de voedselbanken.

In december 2018 heeft de Lionsclub koffiepunten ingezameld via elf supermarkten in het gebied van Gorssel, via Eefde, Warnsveld en Zutphen, naar Brummen en Eerbeek. In totaal werden er 880.518 punten ingezameld. Aan het einde van de actie schonk Douwe Egberts 130 duizend pakken koffie aan de Voedselbanken in Nederland. De Voedselbank Zutphen en omstreken ontving dankzij deze Lionsactie 1808 pakken koffie.